Vitiligo Hastalığı Nedir?

Bir cilt hastalığı olan vitiligo halk arasına ala hastalığı adıyla da bilinir. Bu hastalık cildin renk pigmentlerinde azalma olması ile birlikte ortaya çıkar. Genel olarak Vitiligo hastalığı nedir şeklindeki soruya, ciltteki renk kaybıyla meydana gelen beyaz plakaların oluşması şeklinde yanıt verilebilir. Cilde rengini veren melanosit isimli hücrelerdir. Bu hücreler renk pigmentlerini üretir.

Bazı nedenlere bağlı olarak melanosit isimli hücreler hasar görür ve pigmentler üretilmediğinden vitiligo hastalığı ortaya çıkar. Renk pigmentlerinin azalmasıyla birlikte ciltte yama şeklinde beyaz renkte görüntüler meydana gelir. Ancak vitiligo hastalığı tedavisi mümkündür. Tedavi edilebilen bir hastalık kategorisinde değerlendirilir.

Vitiligo Hastalığında Beyaz Renk Yayılır Mı?

Bu hastalığın tedavisi için erken teşhis önem taşıyor. Dolayısıyla vitiligo tedavi yöntemleri derhal uygulandığında beyaz yama formundaki görünüm yayılmaz. Genellikle tedavinin geciktirilmesi halinde daha fazla yayıldığı görülüyor. Ancak pek çok hastada küçük bir nokta şeklinde belirdiği ve o şekilde kaldığı da biliniyor.

Bir anlamda vitiligo hastalığının tedavisi vücudun yapısına bağlı olarak uzun da sürebiliyor diyebiliriz. Bu hastalığın en net belirtisi ciltte oluşan beyazlaşmadır. Bu durum ile karşılaşıldığında derhal sağlık kuruluşuna giderek gerekli olan vitiligo tedavisi için hekimle görüşülmelidir. Bu arada artık tedavi yöntemleri arasında lazer uygulamasının da bulunduğunu belirtelim.

Genellikle haftada 2 ya da 3 seans şeklinde uygulanan vitiligo lazer tedavisi toplamda 10 seans şeklinde uygulanıyor. Tedavinin tamamlanması için seans sayısında artış da olabilir. Aynı zamanda krem tedavisinin de uygulanabildiğini belirtmekte fayda var. Ancak her iki tedavinin de vitiligo tedavi merkezleri tarafından dikkatlice uygulanması gerekir. Yüz bölgesinde beyazlama meydana geldiğinde tedaviler daha kısa sürede tamamlanabiliyor. Eller ve ayaklarda ise tedavinin süresi biraz daha uzun olabiliyor.