Alerjik Hastalıklar ve Testleri

Atopik Dermatit, Ürtiker, Allerjik ekzamalar, Allerjik solunum yolu hastalıkları, Saman nezlesi olarak adlandırdığımız bir grup allerjik hastalıklar; batılı yaşam tarzının artması, çevre kirliliği, katkı maddeleri içeren yiyecekler, temizlik ürünlerinde kullanılan kimyasal maddeler gibi nedenlerle son yıllarda ciddi artış göstermektedir.

Kaşıntı ve döküntüler, burun akıntısı, hapşırma, sinüzit belirtileri (baş ağrısı,burun tıkanıklığı, geniz akıntısı), kuru öksürükler, nefes darlığı gibi şikayetlerle kendini gösteren allerjik hastalıklar, erken teşhis ve tedavi uygulandığında; kişiler rahat ve konforlu hayat sürdürmeye yeniden başlayabilmektedirler. Kliniğimizde Dermatoloji uzman doktorumuz allerjik hastalıklarda uygulanan deri prick testi, deri yama ve spesific IGE testlerini bilhassa kendisi uygulamakta ve allerji testlerinizin sonucuna göre nelere karşı allerjiniz olduğunu, allerjiden nasıl korunabileceğinizi detaylı olarak anlatmaktadır.

Bilindiği üzere; allerjide temel tedavi size allerji yapan etkenlerden uzak durabilmektir. Eğer kişi; nelere karşı allerjisi olduğunu bilmiyorsa, nelerden kaçınması gerektiğini de bilmemekte ve farkına bile varmadan kendine allerji yapan etkenlerle iç içe yaşamakta, allerjik gıdaları tüketebilmektedir. Gıda alerjisi tetkiklerle saptandığı durumda; Dermatoloji Uzm. Dr.’u Aslıhan Güven kişiye özel beslenme programları düzenlenmektedir. Eğer havadan gelen küf mantarları, toz akarları, çayır, ot ya da ağaç polenleri gibi etkenlere karşı alerjiniz çıkarsa; o zamanda alerji testinde çıkan sonucunuza göre size özel alerji aşıları hazırlanmakta ve aşı tedavileriniz başarı ile kliniğimizde doktorumuz tarafından uygulanmaktadır. Düzenli aşı programı uygulaması ile allerji hastalarımız allerji ilaçlarına bağımlı kalmadan kendilerine allerji yapan etkenlere karşı bağışıklık kazanarak rahat ve konforlu hayatlarını sürdürmeye başlayıp okul, iş ve özel hayatlarını sağlıklı bir şekilde devam ettirme imkanlarını bulabilmektedirler.