Kılcal Damar Tedavisi

Kliniğimizde, yüz bölgesi ve bacaklarda oluşan kırmızı, mor renkli kılcal damarların tedavisi lazer ve radyofrekans yöntemleriyle gerçekleştirilmektedir. Kılcal damarların çokluğu ve yerleşim bölgesine göre tedavi birkaç seans sürebilmektedir. Tedavide en önemli şey koruyucu önlemlerin alınmasıdır. Hasta uzun süre ayakta kalmamalı, dinlenirken ve uyurken bacaklar yukarda tutulmalıdır. Mutlaka elastik varis çorapları giyilmelidir. Tedavi genellikle kozmetik amaçlı olarak istenir. Venleri bağlayan ve damarları cerrahi olarak çıkartan tedavi yöntemleri kullanılabilir. Varisli damarın çıkarılması (ven stripping) zor bir işlemdir ve ağrısı çok fazla olan ve ayak bileklerinde yaraları olan hastalarda tercih edilmelidir. Bu ameliyat genel anestezi altında uygulanır, kasıktan ve ayak bileğinden bir kesi yapılır, tel benzeri bir alet damarın içine sokulur ve genişlemiş damar bu kesilerden dışarı çıkarılır. Sonra bu küçük kesi yerleri cerrahi olarak dikilir.Ayrıca, enjektör yardımı ile damarı skleroze eden (yok eden) maddeler enjekte edilebilir (skleroterapi). Bu yöntem hasta ayakta iken uygulanır. İşlem sonrasında bacaklara sıkı elastik bir bandaj sarılır. Bazı durumlarda ise stripping ve ve skleroterapi bir arada yapılabilir; bazı damarlar çıkartılırken, bazılarına da sklerozan madde zerk edilir.

KILCAL DAMAR TEDAVİSİ

Kırmızı tarafından emilen bir lazer ışık kaynağı ile, hedef doku olan toplardamarlarda ısı yoğunlaştırılır ve böylece damar solar.

Tedavi sonuçları ne zaman görülür?

Tedavi sonuçları genellikle birinci tedaviden itibaren görülmeye başlar. Ama tam olarak 2-3 seans uygulama gerekebilir. Tedavi seansı sayısı varislerin derinliği ve kalınlığına bağlıdır. Tedavi öncesi yapılan doktor muayenesi, azami sonuç için gerekli tedavi planını belirler.

Tedavi ağrılı mıdır?

Bazı hastalarda hafif bir rahatsızlık hissedilirken, bazı hastalarda daha fazla rahatsızlık oluşabilir. Bazı hassas kişilerde, tedavi öncesinde lokal anestetik kremler kullanılması gerekebilir.

Hastalığın seyri nasıldır?

Varisler zaman ilerledikçe kötüleşirler, fakat alınan koruyucu önlemler bu ilerlemeyi durdurabilir.

Hastalığın komplikasyonları nelerdir?

•Flebit: Damarlarda oluşan kronik iltihabi durum •Bacaklarda ülser (yara gelişimi) •Varislerde yırtılma

Ne zaman doktora başvurulmalıdır?

Ayakta durma engellendiği ve bacakları yukarı kaldırma şeklinde istirahat yapıldığı halde, bacaklardaki ağrı geçmiyorsa doktora başvurulmalıdır.Ağrı ve şişlik aniden artarsa, kızarıklık ve yara gelişirse bu bir komplikasyonun göstergesidir ve doktora başvurulmalıdır.

Hastalıkta ne gibi önlemler alınmalıdır?

Özellikle ailenizde varis mevcut veya siz varise eğilimli iseniz; uzun süre ayakta durmaktan kaçınmalısınız.