Tırnak Mantarı Nasıl Geçer?

Ülkemizde çok sayıda kişinin yaşadığı sorunlar arasında tırnak mantarı da bulunuyor. Bu nedenle internet ortamında tırnak mantarı nasıl geçer sorusuna yanıt arayanların sayısı azımsanmayacak kadar fazla. Fakat internetten edinilen bilgilerle bu hastalığın tedavi edilmeye çalışılması sakıncalıdır. Mutlaka hekim tarafından muayene edilmeli ve tırnak mantarı tedavisi hekim tarafından uygulanmalıdır.

Hem el hem de ayak tırnaklarında görülebilen tirnak mantari tedavisi uzun sürebilir. Çünkü mantar oldukça güçlü bir mikroorganizmadır. Bu yüzden tedavisinin de dikkatli bir şekilde yapılması ve hastanın hekimin tüm önerilerine harfiyen uyması gerekir. Bu süreçte el ve ayakları kuru tutmak, nemli ortamlarda bulunmamak ve ilaçları da düzenli olarak kullanmak gerekir.

Tırnak Mantarı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tırnakların mantardan arınması için pek çok farklı ilaç kullanılabiliyor. Çünkü mantar tedavisinde kullanılan ilaçların çok sayıda farklı formu bulunuyor. Bu noktada önemli olan mutlaka tedavinin bir hekim tarafından uygulanmasıdır. Çünkü tırnak mantarı nasıl geçer sorusuna halk arasında verilen yanıtlar ciddi sıkıntılara neden olabilir. Tedavide kullanılan bazı ilaçların yan etkileri bulunuyor.

Bu ilaçların gelişigüzel bir şekilde kullanılması yan etkilerin ortaya çıkmasına neden olabilir. Bu yüzden tırnak mantarına kesin çözüm doktorun uyguladığı tedavidir. Onikomikoz adlı tırnak mantarı bulaşıcı olduğundan bu hastalığa sahip kişilerle olan temas dahi mantarın bulaşması için yeterli olabiliyor. Ayrıca ortak kullanım alanları olan havuzlar, spor salonları mantarın hızla yayıldığı alanların başında geliyor.

Bu alanlarda terlik ya da havlu gibi malzemelerin kişiye ait olması, ortak olarak kullanılmaması gerekiyor. Rutubetli ortamlarda uzun süre kalmamak da yine bu hastalıktan korunmak için önemli unsurlar arasında yer alıyor. El ve ayakların her daim kuru tutulması ve hijyen koşullarına da dikkat edilmesi gerektiğini hatırlatalım.