Sedef Hastalığı Tedavi Edilir mi?

Vücutta bazı sinyallerin yanlış gitmesi nedeniyle deri hücrelerinin olması gerekenden daha fazla çoğalması sedef hastalığına neden olur. Öncelikle bilinmesi gereken husus sedef hastalığı tedavi edilir mi sorusunun yanıtının “evet” olduğudur. Halk arasında tedavisinin olmadığı düşünülse de sedef hastalığının tedavisi mümkündür. Ayrıca bu hastalığın bulaşıcı olmadığını da belirtmeliyiz. Halk arasında sedefin bulaşıcı olduğu bilgisi doğruyu yansıtmıyor.

Kronik bir yapıya dönüşebilen sedef hastalığı yıllarca sürebiliyor. Ancak hastaların sadece % 25’inde bu hastalık şiddetli bir seyir izliyor. Hastaların % 75’inde de son derece hafif bir şekilde ve vücuda çok fazla yayılmayacak şekilde görülür. Bu hastalık genellikle 20’li yaşlarda başlar. Bu hastalığın neden ortaya çıktığı ise halen kesin olarak bilinmiyor. Ancak deri hücrelerinin neden olması gerekenden daha fazla çoğaldığı üzerine klinik çalışmalar devam ediyor.

Stres Sedefe Neden Olur mu?

Stres pek çok hastalıkta çok önemli bir faktördür. Tek başına sedef hastalığına neden olmaz. Ancak sedef hastalığını tetikleyici bir faktör olduğu da biliniyor. Bu yüzden sedef hastalığı tedavisi esnasında hastaların kesinlikle stres faktöründen uzak durmaları öneriliyor. Ayrıca bazı ilaçlar, enfeksiyon hastalıkları, ultraviyole ışınlar gibi unsurların da tetikleyici unsur olduğu ve sedef tedavisi sürecini uzattığı biliniyor.

Bu hastalığa bazı bitkilerin çok iyi geldiğine dair halk arasında pek çok söylenti mevcut. Ancak sedefe kesin çözüm olabilen ancak klinik tedavidir. Bilinçsizce kullanılan bitkilerin sedefi tetiklemesi ile birlikte farklı sağlık sorunlarına da neden olabildiği unutulmamalıdır.

Bu yüzden hastaların sedef hastalığı ve tedavisi hakkında hekiminden bilgi almasında fayda var. Özellikle bitkisel yağların kullanılması ya da bitkilerin sedefli bölgeye sürülmesi çeşitli sıkıntıları doğurabilir. Tedavi kapsamında sadece hekim tarafından önerilen ilaç ya da malzemelerin kullanılması gerektiğini unutmayın.