Mantar Hastalığı Neden Olur?

Vücudun pek çok bölgesinde görülebilen mantar en korkulan cilt hastalıklarının başında gelir. Bu nedenle mantar hastalığı neden olur sorusu sıklıkla gündemdedir. Öncelikle bu hastalığın bulaşıcı olması nedeniyle hastalar için sıkıntılı olduğunu söylemek mümkün. Dolayısıyla mantar hastalığı derhal tedavi sürecine başlaması gereken hastalıklar arasında yer alır. Mantar son derece küçük mikroorganizmalardır.

Vücutta çeşitli nedenlerle türeyebildiği gibi dışarıdan da bulaşabilir. El ve ayak tırnakları mantara en kolay yakalanan vücut bölümleridir. Bu yüzden mantar hastalığı tedavisi en çok tırnaklar ve ayak parmakları için uygulanır. Ancak eller de sıklıkla bu hastalığın görüldüğü bölümler olabiliyor. Özellikle nemli ortamlarda mantar çok daha hızlı yayılır. El ve ayakların nemli kalması dahi mantara neden olabilir.

Mantar Hastalığı Kimlerde Görülür?

Herkeste görülebilen mantar hastalığı 15 yaşın altında olan çocuklarda daha yaygın ortaya çıkar. Rutubetli bölgede yaşayanlar, havuz, spor salonları gibi alanları sık kullananlar risk altındadır. Aynı zamanda çok dar ve sıkı kıyafetler giyenler de risk altındadır çünkü bu durum da mantara sebebiyet verebilir. Ayrıca bağışıklık sistemi zayıf olan kişilerde de mantarın sık görüldüğünü belirtmeliyiz. Bu durumda vücutta mantar hastalığı tedavisi hemen uygulanmalıdır.

Mantar Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Tedaviye başlanmadan önce mantar bulunan vücut bölgelerinin tespit dilmesi gerekir. Hemen ardından bu vücut bölgelerinin nemsiz, kuru tutulmasına yönelik bir mantar hastalığı tedavisi uygulanır. Vücudun bu bölgelerinin çok iyi temizlenmesi, pudra kullanılması ve aynı zamanda bazı krem ya da losyonların da kullanılması gerekebilir.

Mantar kurtulması güç bir hastalıktır. Bu nedenle vücutta mantar hastalığı tedavisi uzun sürebilir. Tedaviye karşı güçlü bir yapıya sahip olan mantarların vücuttan arınması epey zaman alabilir. Fakat elbette tedavisi mümkün olan bir hastalık olduğunun altını çizmeliyiz.