Egzama Belirtileri ve Tedavisi

Pek çok farklı unsura bağlı olarak ortaya çıkabilen egzama belirtileri ve tedavisi bakımından herkes tarafından bilinmesi gereken bir hastalıktır. Çünkü çoğu zaman önemsenmediğinden tedavisi de geciktiriliyor. Genellikle ayakta egzama şeklinde de ortaya çıkabilen bu cilt hastalığını çok fazla alt türü var. Dolayısıyla yüzdeki egzama için farklı bir tedavi uygulanabildiği gibi kafada egzama için daha farklı tedaviler uygulanabilir.

Bebeklerde Egzama Olur mu?

Bu hastalık bebeklerde ve çocuklarda da ortaya çıkabilir. Hatta bebek egzaması olarak adlandırılan bu durum bebekleri ciddi düzeyde etkileyebilir. Nedeni tam olarak bilinmese de bebeklerde alerjik egzama yaygın şekilde görüldüğünden alerji de nedenler arasında sayılır. Aynı zamanda bebek egzaması iç faktörlerden kaynaklanabildiği gibi dış etmenlerle de ortaya çıkabilir. Klinik ortamda nedeni araştırılmalı ve bebeklerde egzama tedavisi bu neden doğrultusunda yapılmalıdır.

Kıyafetlerinin yıkanmasında kullanılan malzemeler dahi bebeklerde egzama sonucunu doğurabiliyor. Aynı durum çocuklarda egzama şeklinde de bir neticeye neden olabiliyor. Bu arada yetişkinlerle birlikte çocuklarda da stres faktörünün neden olduğu stres egzaması görülebildiği de bilinir. Bu durumda çocuklarda egzama tedavisi de bebeklerde olduğu gibi “nedeni” üzerinden uygulanmalıdır.

Egzama Tedavisi Nasıl Yapılır?

Atopik, numuler, kontakt ve seboreik dermatit tedavisi gibi egzamanın alt türlerine göre tedavisi farklılaşabilir. Asteatotik, el egzama tedavisi ve gravitasyonel egzama gibi türlerde tedavi protokolü farklılaşır. Dolayısıyla kişide görülme şekline bağlı olarak kişiye göre egzama hastalığı nedir sorusunun yanıtı da farklılaşabilir. Elbette egzama kesin çözüm sunan tedavilere de sahip bir hastalıktır. Ancak öncesinde bazı klinik incelemelerin yapılması gerekir.

Neticede saçta egzama tedavisi ile strese bağlı olarak ortaya çıkan stres egzaması tedavisi farklıdır. Aynı zamanda cildin hangi bölgesinde meydana geldiği de önemlidir ve bu durumda yağlı egzama tedavisi gibi alternatif tedavi yöntemleri de uygulanabilir.