Kurdeşen Hastalığı Hakkında Merak Edilenler

Her yaşta görülebilen kurdeşen deri döküntüleri şeklinde kendini gösteren bir hastalıktır. Genellikle alerjik reaksiyon sonrasında ortaya çıkan kurdeşen hastalığı hakkında merak edilenler bu deri döküntülerinin ne kadar sürdüğü oluyor. Aslında kurdeşen hastalığı için 6 hafta kritik bir süredir. 6 haftadan daha az sürmesi durumunda kurdesen hastaligi akut ürtiker adını alır.

Şayet alerjik kurdeşen 6 haftadan daha uzun sürüyorsa bu durumda kronik olarak değerlendirilir. Cildin gevşek olan bölgelerinde şişme ya da ödem şeklinde de görülebilen kurdeşen hastalığı kişilerin üst solunum yolu hastalıkları yaşaması esnasında da sıklıkla ortaya çıkabilir. Genellikle kurdeşen ürtiker yılan sokması, besin alerjisi ya da bazı ilaçların kullanımına bağlı olarak da ortaya çıkabilir.

Kurdeşen Belirtileri Neler?

Kızarık ve kaşıntılı parça şeklinde deri döküntüleri bebeklerde kurdeşen belirtileri arasında yer alıyor. Yetişkinlerde de aynı belirti görülür. Kaşıntı ile birlikte yanma hissi de oluşur. Aynı zamanda nefes darlığı ve çarpıntı gibi belirtiler de görülebilir. Bu durumda derhal kurdeşen hastalığı tedavisi başlamalıdır. Tedavinin ertelenmesi kurdeşenin şiddetini arttırabilir.

Kurdeşen Tedavisi Nasıl Yapılır?

Klinik ortamda yapılan kurdeşen tedavi yöntemleri genellikle hastalara kortizonlu iğne yapılması ile başlar. Ardından bu hastalığa neden olan maddeler tespit edilerek kurdeşen tedavisi uygulanır. Bu maddelerden hastanın uzak durması gerekir. Bu bağlamda bazı diyetlerin uygulanması da kurdeşen nedir tedavisi konusunda önem kazanabiliyor.

Bu arada tedavi kapsamında bazı besin takviyelerinin alınması da önerilebilir. Genellikle ürtiker hastalığı nedir ve tedavisi için mühim olan besin takviyeleri tedavi sürecini hızlandırabiliyor. Bazı durumlarda hekim tarafından ilaç tedavisi yerine bitkisel içerikli tedaviler de uygulanabiliyor. Ancak mutlaka ürtiker kurdeşen tedavisi kapsamında hastalara kortizonlu iğne yapılması gerekebiliyor. Bu nedenle gecikmeden mutlaka hekime görünmek gerekir.