Keloid Scar Tedavisi

Yanık, cilde kese uygulanması ya da kulak delinmesi, iltihaplı akneler gibi cilt bütünlüğünün bozulduğu durumlarda keloid scar oluşabiliyor. Keloid en genel şekliyle, aşırı hücre üretiminden kaynaklı olarak cildin olması gerekenden daha kabarık bir görünüm alacak şekilde iyileşmesidir. Cilt bütünlüğü bozulduğunda doku onarımının devam etmesi nedeniyle yaranın iyileşmesine karşın doku üretiminin devam etmesi keloid nedir sorusunun yanıtıdır.

Bazı ailelerde çok daha sık görülen keloid neden olur sorusunun yanıtı onarım hücrelerinin ısrarcı bir şekilde doku üretimine devam etmesidir. Normalde yaranın iyileşmesinin ardından doku üretiminin durması gerekir. Ancak bu sorunu yaşayan kişilerde onarım hücrelerinin üretimi devam eder. Bu nedenle ortaya iyileşmiş fakat kabarık bir görünüm almış cilt görünümü çıkar.

Keloid Kimlerde Daha Sık Görülür?

Konu üzerine pek çok araştırma yapılmış olmasına karşın keloid nedenleri halen tam olarak bilinmiyor. Sadece 10 ila 30 yaş arasında görüldüğü tespit edildi. 10 yaşından küçük olanlarda ve 30 yaşından büyük olanlarda çok ender vakalara rastlandı. Aynı zamanda genetik faktörlerin de keloidde etkili olduğu düşünülüyor. Yara içerisinde bir cisim kalması, kesi ya da yaralanma sonrasında çok sert dikişlerin uygulanması keloid skar neden olur sorusunun çeşitli yanıtlarıdır. Yaranın mikrop kapması ve iltihabın cildin alt katmanlarına kadar ilerlemesi de tetikleyen unsurlar arasında yer alıyor.

Keloid Belirtileri Neler?

Yaranın iyileşmesinden sonra 1 yıllık bir zaman dilimi içerisinde ortaya çıkabilen keloid nasıl anlaşılır sorusunun yanıtı aslında oldukça net. Yara iyileşmesinin ardından bölgede düzensiz bir doku görünümü oluşmaya başlaması, oldukça net bir belirtidir. Bu yumru görünümü ten rengi olabildiği gibi kırmızı ya da pembe renkte de olabiliyor. Elastik bir kıvama sahip olması da belirtiler arasında yer alıyor. Ayrıca keloid sivilce görünümünden çok daha farklı, düzensiz bir büyüme sergilemiş doku görünümündedir.

Kaşıntı ve hassasiyet de keloid skar belirtileri arasında bulunuyor. Semptomlar arasında genellikle ağrı ve acı hissi yok ancak pek çok hasta özellikle bu dokuda aşırı hassasiyet oluşmasından şikayet eder. Vücudun hangi bölgesinde meydana geldiğine bağlı olarak kaşıntı hissi de oluşabilir. Tedavi başarılı bir şekilde uygulandığında b şikayetler de ortadan kalkar.

Özellikle vücudun göğüs, omuz, sırt, çene, kulaklar ve bacağın alt bölümünde keloid skar görünüm çok daha sık ortaya çıkıyor. Elbette son derece rahatsız edici olan bu görünümün ortadan kaldırılması mümkündür. Mutlaka keloid tedavisi yapan doktorlar tarafından tanı konması ve tedavi aşamasına geçilmesi gerekir. Çünkü kimilerinde doku üretimi çok uzun süre devam ettiğinden gündelik hayatı ve vücudun işlevlerini sıkıntıya sokacak büyüklükte dokular oluşabiliyor.

Keloid Tedavisi Nasıl Yapılır?

Öncelikle keloid tedavisi konusunda hastaların endişe duymaması gerekir. Çünkü ağrısız ve acısız bir şekilde tedavi uygulanabiliyor. Bu dokunun küçülmesini sağlayacak pek çok tedavi yöntemi mevcut. Fakat önemli olan keloidin renginin de ten rengini alacak şekilde değişmesi ve hasta için tedavinin konforlu bir şekilde yapılmasıdır. Bu nedenle keloid tedavisi lazer gibi tekniklerden daha konforlu yöntemlerle de uygulanabiliyor. Kliniğimizde tedavi GRP ve keloid mezoterapisi olmak üzere iki farklı teknikle gerçekleştirilebiliyor.

Keloid Tedavisinde Mezoterapi Tekniği

Mezoretapi yöntemi keloid treatment tedavisinde ilk seanstan itibaren etkisini net bir şekilde gösteren tekniklerden biridir. Bu tedavide temel amaç doku aktivitesinin artmasını ve dokuda büyümenin devam etmesini baskı altına almaktır. Keloidin kabarıklığına ve sertlik düzeyine bağlı olarak mezoterapiyle keloid tedavi tek bir seans şeklinde uygulanabildiği gibi birkaç farklı seans da gerekebilir.

Fransa’da çok uzun yıllardır uygulanan mezoterapi keloid tedavisi İstanbul kentinde kliniğimizde başarılı bir şekilde yapılıyor. Kortizon içermiyor olması da bu tedavinin artıları arasında yer alıyor. İlk seanstan itibaren keloid renginde düzelme ve dokuda yumuşama görülmeye başlanır. Bitkisel ilaçlardan hazırlanan özel bir formül U225 cihazı ile doku içerisine enjekte edilir. Bu ilaçlar doku artışını baskılar ve iyileşme başlar. Keloid mezoterapi tekniği keloid nasıl iyileşir sorusunun en yenilikçi yanıtlarından biridir. Ağrısız ve acısız uygulanan yöntem keloidin yumuşayarak küçülmeye başlamasını ve renginin de normal renge dönmesini sağlar.

Keloid Terapisinde GRP Yöntemi

Sıklıkla sorulan keloid nasıl geçer sorusunun bir diğer yanıtı da GRP tekniğidir. Yine hastalar için konforlu bir süreç eşliğinde yapılan bu tedavi şeklinde kişinin kendi kanı kullanılıyor. Kişiden oldukça az miktarda kan numunesi alınır ve bu kan özel olarak hazırlanan GRP tüplerinde dinlendirilir. Sonrasında laboratuvar ortamında çift devirli santrifüj cihazında ayrıştırılır.

Santrifüj cihazında büyüme faktöründen zengin plasması ayrıştırılarak bazı ilaçlar ile karıştırılır. Sonrasında yine U 225 cihazı kullanılarak büyüme sergileyen doku içerisinde enjekte edilir ve bu şekilde keloid skar tedavisi gerçekleştirilir. Bu yöntemde de birkaç seans uygulama yapılması gerekebilir ve ilk seanstan itibaren iyileşme net bir şekilde gözlemlenebilir.

Keloid Tedavisinde Cerrahi Yöntem

Bazı hastalar keloidden bir an önce kurtulmak amacıyla cerrahi yöntemlerin uygulanması talebinde bulunabiliyor. Ancak cerrahi olarak keloidin çıkarılması şeklindeki tedavisi pek önerilmez. Bunun nedeni ameliyatla çıkarılan keloidin % 45 ila % 100 arasında değişen bir oranda yeniden çıktığı gözlemlendi. Bu nedenle cerrahi yöntemler keloid skar nasıl tedavi edilir sorusunun yanıtı olarak tavsiye edilmiyor. Çünkü tekrarlaması durumunda keloid bu kez daha büyük ebatlarda ya da daha sert bir yapıda olabiliyor.

Masaj ile keloid tedavi edilir mi sorusu da hastaların merak ettiği unsurlardan biridir. Cilde baskı uygulamak bu kabarık doku görünümünün küçülmesini sağlayabiliyor olsa da tamamen ortadan kalkmasını sağlamakta yetersiz kalıyor. Bu nedenle baskı uygulamak ya da baskılı masaj tekniklerini uygulamak tercih edilmeyen metotlardır. En etkin keloid tedavi merkezi olan kliniğimizde sadece birkaç seansta keloidden kurtulmanız mümkün. Daha detaylı bilgi için bizi arayabilirsiniz.