Alerjik Deri Hastalıkları Nelerdir?

Ciltte meydana gelebilen hastalıklar farklı görünümlerde olabiliyor ve farklı nedenlerle meydana gelebiliyor. Genellikle kızarıklık, pullanma, kaşıntı, yanma hissi gibi belirtilerle kendini gösteren alerjik deri hastalıkları nelerdir sorusuna pek çok hastalık yanıt olabilir. Bunların ilki kurdeşen hastalığıdır. Ürtiker adını da taşıyan bu hastalık vücudun pek çok bölgesinde meydana gelebiliyor.

Akut ya da kronik şekilde ortaya çıkabilen ürtiker bebeklerde cilt hastalıkları arasında da yer alıyor. Son yıllarda bebeklerde ve çocuklarda da bu hastalık meydana gelmeye başladı. Ancak tedavisi mümkün olan bir hastalıktır. Dolayısıyla belirtiler baş gösterdiğinde zaman kaybedilmeden cilt ve deri hastalıkları kliniklerine başvurulması gerekir. Aksi halde hastalığın seyri hızlanabilir ve dolayısıyla tedavi süresi de uzayabilir.

Sık Görülen Alerjik Deri Hastalıkları

Aynı zamanda egzama da alerjik deri hastalıkları arasında yer alıyor. Pek çok faktöre bağlı olarak ortaya çıkabilen egzama stresten de kaynaklanabiliyor. Bulaşıcı olmasa da egzama kendini sürekli yenileyen bir hastalık olmasıyla sıkıntı yaratıyor. Bu arada dermatoloji hastalıkları arasında kontakt dermetit de yer alıyor. Cildin temas ettiğini bazı maddelere karşı reaksiyon göstermesi ve deri döküntülerinin oluşması şeklinde görülen bu hastalık deride farklı görünümler oluşmasına sebebiyet verebilir.

Atopi bir diğer alerjik cilt hastalığıdır. Genetik olarak bir sonraki nesle aktarılabilen bu hastalık astım olan kişilerde daha sık görülür. Hangi rahatsızlık olursa olsun, cilt hastalıklarında erken tanı büyük önem taşır. Çünkü cilt alerjisi tedavisi genellikle uzun süren tedavi protokollerinden oluşur.

Ciltte bazı görünüm değişimlerine de neden olduğundan mutlaka tedaviye erken dönemde başlanması gerekir. Tedavi hangi hastalığın oluştuğu, hastalığın hızı, seyri ve özellikleri gibi pek çok unsura bağlı olarak değişebilir. Hastaların mutlaka hekim kontrolünde tedavi olmaları, gelişigüzel ilaç kullanmamaları da önemlidir.