Ala Hastalığı Nedir? Tedavisi Nasıl Yapılır?

Cilt hastalıkları arasında son derece yaygın bir şekilde görülen vitiligo halk arasında ala hastalığı adıyla da biliniyor. Cilde rengini veren pigmentlerde kayıp meydana gelmesi neticesinde oluşan bu hastalık ciltte beyaz renkte lekeler görülmeye başlanması şeklinde kendini belli eder. Cildin pigment kaybetmesinin nedeni ise pigmentleri üretmekle görevli olan melonisit isimli hücrelerin hasar görmesidir.

Nedeni tam olarak halen bilinemeyen hücre hasarları sonucunda ala hastalığı ortaya çıkar ve vücuttaki beyaz lekeler bazı hastalarda % 50 oranında yayılır. Bazı hastalarda ise vücudun sadece belirli bölgelerinde beyaz lekeler meydana çıkar.

Ala Hastalığında Beyaz Lekeler Nerede Görülür?

Bu hastalıkta genellikle vücudun güneş ışınlarına en çok maruz kaldığı bölgelerde beyaz lekeler görülür. Bu bölgeleri el ve kollar, ayak ve bacaklar ile yüz bölgesi olarak sıralayabiliriz. Ancak kimi hastalarda genital bölgede dahi beyaz lekeler oluşabilir. Günümüzde ilerleyen tıp teknolojisi sayesinde ala hastalığı ve tedavisi her ne kadar mümkün olsa da ömür boyu tedavinin devam edilmesi de gerekebilir.

Aslında ala hastalığı ve tedavisi hastaları rahatlatma amaçlıdır. Tıbbi açıdan değerlendirildiğinde bu hastalığın vücuda herhangi bir zararı olmaz. Ağrı ya da acı hissine sebebiyet vermez. Tedavinin nasıl uygulanacağı ise hastalığın görülme şekline bağlı olarak farklılık gösterebilir.

Ala Hastalığı Kimlerde Görülür?

Ülkemizde bu hastalığın görülme sıklığı % 1 olarak kayıtlarda yer alıyor. Ancak yapılan araştırmalar önemli bir konuya dikkat çekiyor. Araştırmalara göre bu hastalığın görüldüğü kişilerde farklı bağışıklık sistemi problemleri de bulunuyor. Hastalığın kalıtsal bir özelliği ise var. Ala hastalığının görüldüğü kişilerin % 30’unun ailesinde aynı hastalık mevcut.

Vitiligo (Ala) Hastalığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Bu rahatsızlığın tedavisinde genellikle topikal özellikte olan kremler kullanılır. Aynı zamanda ultraviyole ışınlardan da faydalanılır. Sadece hastalığın çok ilerlemiş olduğu hastalarda kimi durumlarda cerrahi müdahale gerekebilir.